• Főoldal
  • Önkormányzat
    • Rendeletek
    • Képviselő-testület
    • Naszályért-díjban részesültek
    • Nyomtatványok
    • Pályázatok
    • Hirdetmények
    • Falugazdász
    • Családsegítő
    • Kereskedelem, ipar, szálláshely
    • Helyi termelői piac
    • Helyi építési szabályzat, szabályozási terv, településszerkezeti terv, településképi arculati kézikönyv
    • Választási információk
      • Választási szervek
      • Választási ügyintézés
      • 2024. évi általános választások
        • Választópolgároknak
        • Jelölteknek
      • Korábbi választások
  • Intézmények
    • IKSZT
    • Óvoda
    • Művelődési Ház
    • Általános Iskola
    • Könyvtár
    • Gyermek- és Közétkeztetési Intézmény
  • Egyesületek, civil szervezetek
    • Sólyom Polgárőr Egyesület
    • Idősek Klubja
    • Naszály SE
  • Galéria
    • Egyháztáji vásár képekben
    • Kistérségi napok
    • Fazekasmester találkozó
    • Kőkereszt avatás
    • Családi sportnap
    • Pihenőpark fejlesztés
    • Október 23.
    • V. Országos Fazekasmester Találkozó
    • Pünkösdi Pörköltfőző
    • Római Katolikus Hittanos Napközitábor
  • Hírek
    • Naptár
  • Közérdekű adatok
    • Általános közzétételi lista
      • Gyermek és Közétkeztetési Intézmény
        • I. Szervezeti, személyzeti adatok
        • II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
        • III. Gazdálkodási adatok
      • Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde
        • I. Szervezeti, személyzeti adatok
        • II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
        • III. Gazdálkodási adatok
      • Önkormányzat
        • I. Szervezeti, személyzeti adatok
        • II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
        • III. Gazdálkodási adatok

Telefonszám: +36 34 350 612

Mutasd térképen
hivatal@naszaly.hu

Bejelentkezés
NASZÁLY.HU
  • Főoldal
  • Önkormányzat
    • Rendeletek
    • Képviselő-testület
    • Naszályért-díjban részesültek
    • Nyomtatványok
    • Pályázatok
    • Hirdetmények
    • Falugazdász
    • Családsegítő
    • Kereskedelem, ipar, szálláshely
    • Helyi termelői piac
    • Helyi építési szabályzat, szabályozási terv, településszerkezeti terv, településképi arculati kézikönyv
    • Választási információk
      • Választási szervek
      • Választási ügyintézés
      • 2024. évi általános választások
        • Választópolgároknak
        • Jelölteknek
      • Korábbi választások
  • Intézmények
    • IKSZT
    • Óvoda
    • Művelődési Ház
    • Általános Iskola
    • Könyvtár
    • Gyermek- és Közétkeztetési Intézmény
  • Egyesületek, civil szervezetek
    • Sólyom Polgárőr Egyesület
    • Idősek Klubja
    • Naszály SE
  • Galéria
    • Egyháztáji vásár képekben
    • Kistérségi napok
    • Fazekasmester találkozó
    • Kőkereszt avatás
    • Családi sportnap
    • Pihenőpark fejlesztés
    • Október 23.
    • V. Országos Fazekasmester Találkozó
    • Pünkösdi Pörköltfőző
    • Római Katolikus Hittanos Napközitábor
  • Hírek
    • Naptár
  • Közérdekű adatok
    • Általános közzétételi lista
      • Gyermek és Közétkeztetési Intézmény
        • I. Szervezeti, személyzeti adatok
        • II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
        • III. Gazdálkodási adatok
      • Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde
        • I. Szervezeti, személyzeti adatok
        • II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
        • III. Gazdálkodási adatok
      • Önkormányzat
        • I. Szervezeti, személyzeti adatok
        • II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
        • III. Gazdálkodási adatok

Az intézmény bemutatása

A Kisalföld szélén elhelyezkedő Naszály községben közel 2450 fő lakik. Komárom-Esztergom megye 3000 fő alatti településeként évtizedek óta tartja pozícióját Tata közvetlen közelében, a járás nyugati peremén. Nem jelentkezik a város elszívó hatása, mivel a település vezetése mindent megtesz annak érdekében, hogy élhető települést teremtsen az itt élők számára.

Ennek köszönhetően a közösségmegtartás érdekében sok áldozatot hozva Naszály Község Képviselő-testülete azon munkálkodik, hogy a település intézményei megmaradjanak, infrastrukturális szempontból megteremtsék mindazon feltételeket a családok számára nyilvánvalóvá téve, hogy a község intézményei biztosítani tudják mindazon elvárásokat, melyet a XXI. század megkíván.

Naszályon az intézményes nevelés–oktatás 1948-ban kezdődött meg. Elsőként az óvoda kezdte meg működését, majd 10 év múlva, 1958. szeptember 1-jén nyitotta meg kapuját egy új, egyemeletes, hat tantermes általános iskola. E két intézmény alapozta meg a felnövekvő generáció szellemi, közösségi, sport és kulturális életét.

Az elmúlt több mint fél évszázad alatt a község elöljárói, a lakosság és a pedagógusok is kivették részüket abból a fejlődési folyamatból, amely Naszály mai gazdasági, kulturális és társadalmi állapotát eredményezték.

A 80-as évek gyermeklétszámának emelkedése és a szakrendszerű oktatás hívta életre első ízben az intézmény első nagyobb átalakítását, bővítését. 1989-ben épült meg az iskola „új szárnya”, melyben három tanterem és sportöltöző kapott helyet. Az intézmény ebben az évben vette fel az Angyalffy Mátyás nevet is.

Az új évezred első éveiben – már Naszály Község Önkormányzatának fenntartásában – kívül-belül megújult az iskola, megfelelve a kor kihívásainak. Az iskola arculatának színesítése végett 2007-ben megalapították a művészeti iskolát, melyben grafika és festészet művészeti ágakban folyik az oktatás. Az évtized végére a tetőtéri tantermek felújításával korszerű, kiscsoportos foglalkozások megtartására alkalmas helységekkel bővült az iskola.

A pályázati lehetőségeket kihasználva digitális technikával felszerelt tantermek teremtik meg a modern és korszerű oktatás alapjait.

2011 őszén fejeződött be az önerőből épített tornaterem kialakítása, mely az önkormányzat, a lakosság, valamint a Naszályi Tanulóifjúságért Alapítvány közös összefogásaként valósult meg, kielégítve a település évek óta óhajtott igényét.

Mára az iskola nemcsak épületszerkezetileg felel meg a kor elvárásainak, hanem az utóbbi években a szaktanári ellátás, a szakszerű szakmai háttér is teljes körűvé vált. A hazai pedagógiában, oktatási rendszerben végbemenő átalakulás 2003-ban az integrált oktatás felé indította el intézményt. Az iskola felvállalja a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatását, nevelését is, jó példával járva az integrációs fejlesztés megvalósításában. Ehhez szakképzett fejlesztő- és gyógypedagógusokat alkalmaz.

Az intézmény a község mindennapi életének szerves részeként működik, a nemzeti ünnepek és a községi rendezvények elmaradhatatlan résztvevői az iskolások.

2013. január 1-jével az iskola a 2012. évi CLXXXVIII. törvény értelmében állami fenntartásba került, így mind a fenntartói, mind a működtetői feladatokat a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Tatai Tankerülete látja el.

Az intézmény tanulólétszámának alakulása, jelenlegi helyzetképe

Az iskola beiskolázási környezete elsősorban Naszály község és a közigazgatásilag hozzá tartozó településrészek. Demográfiai helyzetük az országos trendeknek megfelelő.

Az utóbbi évtizedben – a településfejlesztésnek köszönhetően – a tanulólétszám jelentősen, közel 30 %-kal emelkedett. Az elkövetkező években évfolyamonként egy-egy osztály kezdi meg tanulmányait, az intézmény tanulólétszáma 160 fő körül stabilizálódik.

A 2007-ben alapított művészeti iskola növendékeinek száma, és elért eredményei azt jelzik, hogy az iskola művészetoktatási programja megalapozott volt és hosszú távú fenntartására, művészeti arculatának fejlesztésére is igény van.

A sajátos nevelési igényű tanulók száma egyenletes. A iskola összlétszámának 7%-a körül alakul. A gyógypedagógiai és fejlesztő pedagógiai ellátás a szakértői javaslatoknak megfelelően helyben integrációs technikával biztosított, s ezt a szülők örömmel fogadják.

Annak ellenére, hogy a köznevelési törvény a beilleszkedési, tanulási- és magatartási problémákkal küzdő tanulók ellátására a csoport- és osztálylétszámra megállapított órakeret alapján biztosít óraszámot, az intézmény arra törekszik, hogy a Pedagógiai Szakszolgálat véleményében foglaltaknak megfelelően minden gyermek megkapja az előírt és szükséges fejlesztést.

A gyermekvédelemmel összefüggő adatok azt mutatják, hogy a szociális háttér, a gyermekek helyzete a településen évek óta nagyságrendileg nem változott. A határozott és aktív gyermekvédelmi munka intézményi, családvédelmi és védőnői rendszere hatékony együttműködésen alapul. A jelzőrendszer jól működik, fejlesztésének feltételei adottak.

A nevelő-oktató munka jellemzői

A 2011. évi nemzeti köznevelésről szóló CXC. törvény alapján az intézmény módosította szakmai dokumentumait, így az intézmény szellemiségét meghatározó, pedagógiai programját is. Összességében megtartotta korábbi pedagógiai szemléletét, de beemelte alapdokumentumaiba az új előírásokat. Tehát a korábban már megfogalmazott értékekből kiindulva, de azokat továbbgondolva meghatározásra kerültek azok az alapvető, nevelést-oktatást érintő célok, melyek igazodnak a magyar köznevelési intézményekkel szembeni össztársadalmi elvárásokhoz, mégis egyedi jegyekkel egészítik ki azokat, körvonalazzák a naszályi iskola arculatát. Az értékek között szerepel a hagyományőrzés, a használható tudás megalapozása, a személyiség kibontakoztatása, és a szociális különbségekből fakadó hátrányok leküzdése.

Az intézményben fontos a szülőkkel való együttműködésre épülő gyermekközpontú szemlélet is. A nevelőtestület kiemelt figyelmet fordít az egyéni eltérésekhez és haladási ütemhez alkalmazkodó, a jövő társadalmi és egyéni igényeit is figyelembe vevő program megvalósításához.

A kerettanterven alapuló helyi tanterv nemcsak a magyar köznevelés iránti igényeknek felel meg, hanem a helyi kihívásoknak, a szülői és települési igényeknek is. A tehetséggondozás intézményi kereteken belül és kívül egyaránt zajlik. A civil szervezetekkel, a sportegyesületekkel való kapcsolat alapján, annak keretein belül szerzett eredmények öregbítik az iskola hírnevét, a térségi, megyei és országos versenyeken való eredményes szereplést.

A lemaradó, a tanulási problémákkal, nehézségekkel, akadályokkal küzdő tanulók fejlesztése nagy hangsúlyt kap: egyéni vagy kiscsoportos, illetve fejlesztő foglalkozások keretében valósul meg.

A demokratikus szellemiség alapján, a tanulók autonóm személyiségként való kezelése az esélyegyenlőség érvényesítése miatt fontos szerepet kap. Ugyanakkor hangsúlyos a felnőtt generációt, így a pedagógusokat megillető tisztelet kialakítása is.

A továbbtanulási mutatók azt jelzik, hogy az intézmény a tanulók képességeinek és érdeklődésüknek megfelelően választanak pályát, melyhez a pedagógusok, illetve a pályaorientációt segítő tanár is hozzájárul egyéni és szülőkkel való konzultációk alapján.

A tanulók személyiségfejlesztésének kiemelt területe az egészséges életmódra, a pozitív életszemléletre nevelés, melyhez számtalan tanórai és tanórán kívüli program ad megvalósulási lehetőséget, úgy, mint közös ünnepek, sportnapok, vetélkedők, egészségnap, farsang, stb. A nevelés tekintetében a magatartás- és a viselkedéskultúra alakítása, a kortárscsoportok közötti kapcsolatépítés kiemelt fontosságú. E feladat nemcsak a tanulókkal való személyes megbeszélésen, hanem a szülőkkel való konzultációkon át valósul meg. A közösségi kapcsolatok, a konfliktuskezelés, a tolerancia nevelési helyzeteinek kezelése szintén fontos célkitűzés.

A diákönkormányzati tevékenység alapot ad a demokratikus értékrend közvetítésére.

Az intézményi arculathoz a hagyományok ápolása, az ünnepélyek és megemlékezések szervezése is hozzájárul, melynek közösségformáló hatását a tanulók aktív részvételével érik el, ami nemzeti identitástudatukat formálja. Ezen kívül a családi ünnepekhez kapcsolódó, családokkal együtt szervezett rendezvények is hozzásegítik a gyermekeket kapcsolatrendszerük fejlesztéséhez. A nemzeti hagyományok, a kultúra ápolása nemcsak intézményi kereteken belül, hanem a település kulturális rendezvényein való részvétellel, és az intézmény által szervezett kulturális programok látogatásán, – pl. színház,   múzeumlátogatás – át valósul meg, melyhez szülők támogatása mellett az anyagi nehézséggel küzdő családok gyermekei számra A Naszályi Tanulóifjúságért Alapítvány nyújt segítséget.

A fentiek alapján látható, hogy Naszály iskolája biztosítja mindazon neveléshez-oktatáshoz szükséges feltételeket, lehetőségeket, melyeket ma a szülők, az állami oktatásirányítás, illetve a helyi közösségek elvárnak.

Tárgyi feltételek

A köznevelési feladat ellátása az Iskola utca 1. szám alatti épületegyüttesben zajlik. Az iskolaépület helyet ad a Naszályi Napköziotthonos Óvoda nagycsoportjának, mely külön bejárattal, de az átjárhatóságot is megoldva biztosítja az iskolában készülő gyermekek napi kapcsolatát az intézménnyel. Az épülethez szervesen kapcsolódik a 2011-ben átadására került tornaterem, mely bár önkormányzati működtetésben maradt, a köznevelési feladat ellátására biztosítja a feltételeket a mindennapos testnevelés, a sport és az egészséges életmódra nevelés foglalkozásaihoz. Probléma azonban a sportöltözők és a tornaterem megközelítése, hiszen nincs fedett, fűtött megközelítési lehetőségük az iskolaépületből.

Mivel az intézmény az utóbbi két évtizedben Naszály Község Önkormányzatának köszönhetően, illetve pályázati keretösszegből belső felújításra került, ezért az épületszerkezet korszerűnek mondható, vizesblokkjai újak, burkolatai, járófelületei, beépített bútorai jó állapotúak. Fényforrásait évről-évre korszerűsítették.

2012-ben az épület energetikai felújítása által a költségtakarékos üzemeltetés is valóra vált (szigetelés, nyílászárók cseréje, kazáncsere, radiátorok felújítása, stb). Ennek során nagy alapterületű beépíthető szigetelt tetőtér alakult ki, mely hasznosításra vár.

A tanulás tárgyi feltételei jók, de az egyes évfolyamonként megnövekedett tanulólétszám szükségessé teszi az intézmény tantermekkel történő bővítését, felszerelésének (tanulópadok, székek, szekrények, stb.) kiegészítését.

Mindezek ellenére a taneszköz és bútor ellátottság jelenleg megfelelő mivel az elmúlt években az intézményi költségvetés lehetővé tette a régi, elavult taneszközök, bútorok részleges cseréjét, illetve új, korszerű, a tanulók ismeretszerzését segítő szemléltetőeszközök vásárlását.

Az iskolában kialakításra került két terem, ahol sajátos nevelési igényű diákok fejlesztése mellett tanítás is folyik, felszerelve az egyéni és kiscsoportos foglalkozásokhoz, fejlesztéshez szükséges eszközökkel. A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai és infrastruktúra fejlesztésére kiírt pályázaton az iskola 5 interaktív táblát és a hozzá tartozó infrastruktúrát nyert, de a számítógéppark „elöregedése” szükségessé teszi új eszközök beszerzését is.

Néhány éve az intézmény udvara és a körülötte lévő környezet is átalakításra került, így játszótér és parkosított zöld övezet várja a gyermeket és a kikapcsolódni vágyó lakosságot egyaránt.

2013. január 1-jén az iskola állami fenntartásba került, így a működtetői feladatokat a KLIK Tatai Tankerülete látja el.

Személyi feltételek

Kiemelt figyelmet fordítunk a szakos ellátás biztosítására. Így néhány alacsony óraszámú tantárgy kivételével – melyeket óraadóval, vagy kirendeléssel biztosít – a köznevelési törvény előírásainak teljes mértékben megfelel az iskola.

Jelenleg a nevelőtestület 18 kinevezett pedagógusa mellett, óraadók és egy, a Dunaalmási Csokonai Általános Iskolából kirendelt tanár látja el a köznevelési feladatokat. A nevelőtestület alsó és felső tagozatos munkaközösségbe szervezetten látja el a feladatokat, szakmai munkájukat munkaközösség – vezetők irányítják. A délutáni órakeret foglalkozásait szakos tanárok és tanítók vezetik.

A mindennapos testnevelés, az erkölcsoktatás személyi feltételei kialakultak, az óraszámok bővülése személyi feltételekben nem jelent problémát. A tárgyi feltételek és a tornatermi időkeret adta lehetőségek miatt heti 2 testnevelés órát délutáni sportköri vagy sportegyesületi keretek között teljesíthetnek a tanulók.

Az iskola zavartalan szakmai munkájához teremt biztonságos hátteret a pedagógiai munkát segítő, gazdasági-ügyviteli és technikai állomány. Az intézményi működés egyre növekvő adminisztrációs, illetve gazdasági feladatait látja az iskolatitkár és gazdasági ügyintéző. A pedagógiai munka segítését – GYES-en lévő kolléga helyén, határozott időre foglalkoztatott – pedagógiai asszisztens segíti. Munkájuk nagy odafigyelést, pontosságot, naprakész, gyors ügyintézést követel meg. Nélkülözhetetlen segítői és kiegészítői az iskolavezetés és a nevelőtestület munkájának.

A karbantartó és takarítók gondos gazda módjára biztosítják az intézmény- környezetének a zavartalan működéshez szükséges feltételeket, és a higiénés követelményeknek való megfelelést is.

A naszályi Angyalffy Mátyás Általános Iskola és Művészeti Iskola bemutatásából kitűnik, hogy az utóbbi évek során kialakított szakmai munka, az igényes környezet megfelelő bizonyíték arra, hogy kistelepülési intézményként van létjogosultsága a tatai késtérség intézményei körében.

Az intézmény honlapjának elérhetősége:

http://angyalffy-altalanos-iskola.webnode.hu

_side_szabadido Vöröskereszt Nosztalgia Klub Szabadidő Klub _side_eu Orvosi Rendelő Fogászat Védőnői Szolgálat Mentha Patika
© 2025 naszaly.hu